Elintarviketeollisuus-messut

Elintarviketeollisuus- ja Logistiikka-messut saivat kumppanikseen Valion

Tiedote  23.09.2020

Maailman innovatiivisin maito- ja ruokatalo Valio toimii ensi toukokuussa järjestettävien Elintarviketeollisuus- ja Logistiikka-messujen pääyhteistyökumppanina. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 19.–20.5.2021 järjestettävien messujen vuotuisiksi teemoiksi on valittu vastuullisuus ja joustava sisälogistiikka. Tapahtumayhteistyön kautta Valio tavoittaa alan suurimmat toimijat ja pääsee jakamaan sekä näytteilleasettajille että kävijöille arkisia käytännön esimerkkejä ja toimintatapoja teollisuuden kärjestä.

Valion tavoitteena on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Vastuullisuus tarkoittaa konkreettisia tekoja maitotiloilta ruokapöytään. Valion tavoitteena on nollata maidon hiilijalanjälki Suomessa vuoteen 2035 mennessä. Hiilineutraali maito tarkoittaa päästöjen vähentämistä maitotiloilla, kuljetuksissa, tehtaalla ja pakkausten valmistamisessa.

– Tunnemme maidontuotannon ympäristövaikutukset ja vastuunamme on vähentää niitä aktiivisesti. Tämän päivän kuluttajat odottavat yrityksiltä ratkaisuja ihmiskunnan globaaleihin haasteisiin. He sitoutuvat sellaisiin tuotteisiin ja brändeihin, joiden kanssa jakavat samanlaisen arvopohjan. Valiolla vastuullisuus kulkee osana liiketoimintastrategiaa läpi koko tuotantoketjun pellolta pöytään, sanoo hiilineutraalin maitoketjun johtaja Juha Nousiainen.

Valio on edelläkävijä paitsi elintarviketeollisuudessa myös tilaustoimitusketjun kehityksessä ja jakelupalveluissa tarjoamalla varastointi- ja jakelupalveluita asiakkailleen. Toimiva ja joustava sisälogistiikka luo pohjan koko ketjun onnistumiselle.

– Tällä hetkellä elämme todella poikkeuksellisia aikoja koronapandemian keskellä. Kevääseen mennessä olemme oppineet paljon siitä, miten poikkeustilasta on tullut uusi normaali. Odotamme runsasta oppien ja oivallusten jakamista ja toivomme, että pystymme tarjoamaan kävijöille kiinnostavia kurkistuksia myös Valion tuotannon ja vastuullisuustyön maailmaan, sanoo viestintäpäällikkö Aino Laakso.

Neljän ammattimessun kokonaisuus

Elintarviketeollisuus-messut on joka toinen vuosi järjestettävä alan ammattilaisten suurin tapahtuma Suomessa. Tapahtuma esittelee tuotannon ja koneet, älykkään pakkaamisen ratkaisut ja uusimman tiedon turvallisuudesta sekä hygieniasta. Messuvieraat pääsevät myös tutustuman raaka-ainevalmistajiin ja tuotannon tarvikkeisiin.

Logistiikka-messut esittelee sisälogistiikan ratkaisuja kattavana kokonaisuutena. Perinteisten trukki- ja varastointijärjestelmien lisäksi messuhallissa pääsee tutustumaan automatisoituihin työympäristöihin ja joustaviin järjestelmin, joilla liikutetaan suuria materiaalivirtoja.

Samanaikaisesti Elintarviketeollisuus- ja Logistiikka-messujen kanssa Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestetään kolmipäiväinen EuroSafety- ja Työhyvinvointi-ammattimessujen kokonaisuus 18.–20.5.2021.