Elintarviketeollisuus-messut

Markkinointimateriaalit

Kootut ohjeet markkinointisi tueksi

Näytteilleasettajan markkinointipaketti sisältää käytännön ohjeet ja täsmävinkit, joilla voit markkinoida omaa osallistumistasi messutapahtumaan.

Miksi markkinoida messuosallistumista?

Kun kerrot omasta tapahtumaosallistumisestasi, juuri sinun asiakkaasi tietävät, mistä sinut löytää. Tapahtumaosallistumista kannattaa markkinoida niissä kanavissa, missä sinä kohtaat omat asiakkaasi normaalistikin.

  • Näytteilleasettajan kutsu on vakuuttava – luottamus on jo olemassa
  • Kävijä suunnittelee päivänsä etukäteen, varmista, että olet suunnitelmissa mukana

Jotta markkinointisi olisi mahdollisimman yksinkertaista, olemme koonneet avuksesi tämän markkinointipaketin, jonka vinkkejä ja materiaaleja voit vapaasti hyödyntää

.Materiaalipankkiin


Hyödynnä tapahtuman kanavat

 

File:LinkedIn logo initials.png

  • Kutsu tärkeimmät asiakkaasi, kumppanisi ja sidosryhmäsi henkilökohtaisesti messuille tapahtuman LinkedIn event sivun kautta.
  • Seuraa tapahtuman LinkedIn sivua ja jaa aktiivisesti postauksia omissa kanavissanne
  • Liitä eli tägää @Elintarviketeollisuus- ja Logistiikka-messut some postauksiinne, jotta voimme jakaa sisältösi
  • Käytä #elintarviketeollisuusmessut hästägiä

 


 

Koska kannattaa markkinoida?

Kävijät eivät osallistu ammattitapahtumiin hetken huumassa vaan tapahtuma tarvitsee suunnitella etukäteen työkalenteriin. Siksi suosittelemme markkinoimaan osallistumistanne mieluimmin heti eikä vasta viimeisellä viikolla.

Heti osastopaikan varattuasi
  • Hyödynnä valmiit markkinointimateriaalimme ja ilmoita tapahtumaan osallistumisestanne yrityksenne kanavissa (nettisivut, uutiskirje, SoMe kanavat)
  • Kannusta myös kollegoitasi markkinoimaan yrityksenne osallistumista messuille
  • Seuraa tapahtumaa LinkedIn sivua ja saat ensimmäisten joukossa tiedot uusista ohjelma numeroista

4 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Olemme mukana”
  • Kerro asiakkaillesi messuosallistumisestasi omissa kanavissasi ja verkkosivuilla. Ota hyötykäyttöön valmiit materiaalit.
3 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Aktivoi asiakkaasi”
  • Aktivoi omat asiakkaasi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Kysy asiakkailtasi, mitä he haluavat nähdä tulevassa tapahtumassa? Voit saada arvokkaita vinkkejä messusisältöön.
2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Meidän osasto, huolehdimme turvallisuudestasi näin”
  • Kerro asiakkaillesi, mitä palveluja tai tuotteita esittelet esimerkiksi uutiskirjeellä, somessa, sähköpostilla tai omilla verkkosivuilla
1 viikko ennen tapahtumaa | ”Käytännön infot ja tapahtumasisältö”
  • Varmista, että asiakaskutsusi ovat menneet perille – tehosta markkinointia omissa kanavissasi
Tapahtumaviikolla ja tapahtuman aikana | ”Nähdään pian”, ”Täällä ollaan”
    • Nähdään pian, innosta asiakkaasi! Nosta esiin oma messuosastosi ja muistuta asiakkaitasi tapahtumasta

 

Tervetuloa työelämän superviikolle!

Monipuolinen kattaus ratkaisuja: oman alasi ajankohtaisimpien lisäksi nappaat edut ja synergiahyödyt rinnakkaistapahtumista.

 

 

 

Samaan aikaan Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa: