Elintarviketeollisuus-messut

{Content.image.alt

Ohjelmakonsepti on uudistettu: Insight, Out of the Box ja Game Changers

Uutinen  19.06.2017

Elintarviketeollisuus-messujen kahden päivän ohjelmakonsepti on täysin uudistettu: kolme sisällöllistä teemaa ovat erityisen ajankohtaisia, tuoreita ja keskustelua herättäviä. Insight koostuu ajankohtaisesta alalla puhuttavasta sisällöstä ja kovista faktoista, Game Changers makustelee alaa ja sen käytäntöjä tai strategioita muuttavia toimijoita, ratkaisuja ja teknologioita ja Out of the Box näyttää, mitä voi tapahtua, kun asiat tehdään toisin kuin on totuttu. Keskusteluun houkuttelevat muun muassa ABB Oy, ABC-ravintolaketju, Caverion, Linkosuo, Valio sekä Varusteleka Valtteri Lindholmin johdolla. Messuilla järjestetään myös Suomen Pakkausyhdistys ry:n Pakkausmateriaalien vaatimustenmukaisuus -koulutus sekä Leipuriliiton järjestämät ammattitaitokilpailut.

Insight-puheenvuoroja ovat pitämässä muun muassa Eviran ylitarkastaja Mika Varjonen, joka kertoo erilaisten takaisinvetotapausten syistä, ennakoinnista ja riskien hallitsemisesta sekä Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy:n tutkimusryhmän päällikkö Emilia Nordlund, joka puhuu uusista ruoantuotantotavoista ja -teknologioista, jotka mahdollistavat tulevaisuudessa kestävän kehityksen mukaisen ruoan ja proteiinin tuotannon.

Game Changersia edustaa Lontoosta käsin operoiva Arctic Power Berries, joka vie suomalaisia marjoja maailmalle. Start upin perustajajäsenet Anna Ojutkangas ja Eveliina Suoyrjö avaavat sitä, miten uusi pohjoinen brändi kasvatetaan aivan alusta alkaen, mitä sen markkinoinnissa kannattaa korostaa ja välttää ja miten oma verkkokauppa toimii.

Out of the Box -sisällössä tutustutaan esimerkiksi elintarviketeollisuuden sivutuotteina syntyvien raaka-aineiden hyötykäyttöön kosmetiikassa. Lumene Oy:n innovaatio- ja tuotekehitysjohtaja Tiina Isohanni avaa kosmetiikkateollisuuden näkökulmaa siihen, kuinka sivuvirroista tuotetaan liiketoimintaa ja kauneutta.

Ohjelma tarkentuu kesän ja alkusyksyn aikana.